haters gonna hate

Jag hatar folk.

Varje dag, minst flera gånger. Och jag ska förklara för er varför.

 

Dagens bekännelse:

Jag hatar bajsnödiga ultrafeministbloggar.

 

Jag vet, det här låter jättekonstigt, för jag är ju feminist? Det är klart jag är. Om det är något jag verkligen tycker så är det att människor ska behandlas som jämnlikar vare sig de har skinnorm eller hallongrotta.

But seriously.

Kan ni snälla sluta lägga ner eran energi på att gnälla om att Stina inte får heta Sture och faktiskt inte är en han eller en hon utan faktiskt är en HEN och bara får bära gröna kläder för det är bäst och könsneutralt.

Kan ni snälla lägga ner någon riktig effort istället som faktiskt kan göra skillnad?

Vad vet jag inte, men det vet säkert ni. Välkommen till 2000-talet, folk vet faktiskt att ”kvinnor kan”.

Jag mensar på mig i ilska av eran bajsnödighet.

”HEJ JAG ÄR EN STOLT FEMINIST SOM BYGGER INSTRUMENT AV MINA ANVÄNDA TAMPONGER OCH INTE RAKAR BENEN!!”.

Jaha? Varför tror du att omvärlden vill veta det här? Du rakar inte benen, ok, jag har fattat det nu. Det gör inte min syrra heller, eller min farsa, eller min hund. Varför sånt bekräftelsebehov? Jag vill slå dig i ansiktet.

Vi kommer inte få högre lön för att vi slutar ta bort våran kroppsbehåring och trycker upp det i ansiktet på folk. Here’s a hint; sluta göra en sån stor jävla sak av allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0