Mrs Bean

Hej bloggen!
Om 30 minuter drar jag till jobbet. Det betyder att jag har 30 minuter på mig att fixa något som liknar en middag.


"Middag?!" säger ni då, "Men Maria, klockan är ju inte ens 16!"
"Näe" säger jag då, "Men jag jobbar från 17-21 och måste ta bussen så tuff skit, liksom."

Vad ska jag då äta till middag? JO - EN BURK VITA BÖNOR!
Denna totalt genialiska idé kom jag att tänka på förra veckan då jag inhandlade diverse födoämnen för övriga familjen, vilket resulterade i en burk vita bönor från Euroshopper för typ 6,90 riksdaler eller vad nu en burk av någonting från Euroshopper kan kosta.


"MEN MARIA!" säger ni då, "Att värma en burk vita bönor kan väl knappast räknas som en fullvärdig middag?!"
"Nähä?" säger jag då, "Men en burk vita bönor innehåller faktiskt 81x4,2 kcal, och det är ju typ inte jättelite med tanke på att jag aldrig rör på mig. Måhända är det bara 4g protein per 100g, vilket i och för sig är lite, men det innehåller ju liksom bönor och bönor ska i teorin vara en proteinkälla. Så ha!! Dessutom tänkte jag inte ens värma burken."

"Skärp dig för fan, Maria" svarar ni surt. "Det här är ju nästan som Kissies barnmats-dietfasoner. En burk vita bönor är en väldigt oengagerad middag som en intelligent 19åring som du egentligen borde laga någon riktig mat, typ chili con carne, av."
"LALALALALALALAL" säger jag då. Där fick ni, liksom.




Kalla vita bönor i tomatsås-på-burk a la Kissie. Eller vänta nu. A la Maria.
Svårt att veta med en sån saftig pose.



Dessutom är ju detta ett högst vetenskapligt inlägg. Kommer denna burk få mig att fisa värre än <insert person here> ?! Det sägs ju att bönor får en att pass a lot of gas, liksom. Men stämmer det verkligen?
Det vetenskapligt bevisade svaret kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: hängivet fan(inte alls maria)

ååÅHHH vilka otroligt mjuka läppar du ser ut att ha!! totalt dateable aZZOoH! Säkert smartast och bäst i världen med! Fattar inte varför ingen annan kommenterar, den här bloggen tillför så mycket till världen och har räddat mitt liv osvosvo

2011-03-28 @ 21:26:13
URL: http://muulria.blogg.se/
Postat av: sofie

ingen verkar ju kommentera så jag kan väl vara nästanförst ;p Klart man kan käka bönor ur burk till middag, här blev det makrill ur burken.. Livet är hårt när man är lat. hahaha

2011-03-28 @ 22:23:22
URL: http://powerage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0