The Dragon - A complete guide to a hairstyle fabulous enough for a gamer

Tudeluuu igen friends~!

Jag överträffar mig själv och skriver två inlägg inom en kort tidsram, där BÅDA har ett enormt viktigt budskap till världen. Temat för detta inlägg är (som ni redan fattat om ni läst rubriken) hur man gör en lyckad gibbningsfrisyr.


Har man kort hår har man ju förstås kort hår, och har man väldigt långt hår så kan man ju bara dra bak det i en såndär slarvig knut som alltid är skitsexigt på alla tjejer eftersom att alla tjejer är skitsexiga precis hela tiden och speciellt när de är slarviga. Men när man som jag har både lugg och uppklippt hår som bara sträcker sig till axlarna ungefär så stöter man genast på ett problem!



"Men vadå", säger ni nu som har någon som helst erfarenhet av hår modell längre, "Det är väl bara att använda några klämmor eller ett hårband eller nåt!"
Well, no. För jag har inte städat mitt rum på dryga 2 månader och har ingen aning vart sånt där tjafs tagit vägen. Ofta någon vet var hårklämmor är, menar jag.


Så, man tager vad man haver och finner på golvet. Just nu haver jag:


- En snodd, modell rosa
- En snodd, modell turkos
- En snodd, modell svart (Egentligen hade jag två. Eller rättare sagt, egentligen hade luul x+2 i stockholm, men jag stal för jag var snoddlös. Sen tappade jag bort en av dem. Ofta någon vet var snoddar är, menar jag.)



Saker jag måste lyckas med trots denna ganska tunna loot:


- Få bort alla korta och långa hårtesar från mitt fejs.




Resultat:


Jag kallar den "The Dragon". Med lite fantasi kan man nämligen känna sig
som just en drake i denna frisyr. Och jo, det kan man visst göra.







Och gud nåde den som kritiserar bilden. Det var verkligen skitsvårt att ta bild i profil sådär. Jag har väl förfan inte ögon i örat heller.


1 av 8 försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0