Hur var nu det här med the less fortunate?

Hej. Jag hade tänkt lägga upp massa fina bilder från idag, för idag har jag och Ingrid gjort massa fina grejer. Men då kom jag över det här istället.

"Jag vill ju vi ska lägga ett tak för hur mycket man kan få ut i ersättning ur a-kassan och ur arbetsförmedlingen och sen höjer vi inte de taken på några år. Utan med de resurser som blir över väljer vi att lyfta de som har det allra sämst, som hamnar mellan systemen." tycker riksmongot Federley (C). Och att vi tar för väl om hand om de som har det riktigt bra. Vem tycker då Federley har det riktigt bra? Jo - sjuka och arbetslösa.


Jag borde egentligent typ finna någon sorts underhållning i hans efterblivenhet, men killen är ju för jävla sämst för att vara sant. Vem menar han borde få bidragspengar istället? Vilka förutom sjuka och arbetslösa hamnar utanför systemen? De välbetalda uteliggarna med tillsvidareanställning? För det kan ju omöjligt vara de svårt sjuka som blir utförsäkrade. De är ju inte utanför systemen. Eller jo, men de förtjänar liksom inte att vara i systemen. Tydligen.
Jävla tard.



Fattar inte.

Kommentarer
Postat av: Max

Federley är verkligen ett riksmongo

2011-05-26 @ 09:23:54
Postat av: Charlotte

åååh det är så man vill skratta, fast man kan typ inte. för det är inte ens funny 'cause it's true.

2011-05-26 @ 12:04:28
URL: http://medlustenattvara.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0